De missie van het Luierhuis is even eenvoudig als ambitieus: wasbaar de norm. Wegwerp voor nood.
Het gezicht achter het Luierhuis is Laura Beijn, toen ze zwanger van de eerste een advertentie over wasbaar las, was de interesse gewekt. Toen haar oudste geboren was is Laura wat gaan testen en uitproberen. ‘One size fit’s all’ bleek ‘one size fit’s niet iedereen’. Over een gevouwen hydrofiel bleek een overbroekje te moeten maar al doende leert men en na drie maanden had ze het wasbaar luieren goed onder de knie. Toen een aantal jaar later dochter twee nog voor ze 1,5 was, plotseling dag en nacht zindelijk was, begon Laura ietwat impulsief het Luierhuis: een informatie pagina op social media, waar mensen heel laagdrempelig kennis maken met wasbaar. Want als je het eenmaal gebruikt wordt het zo logisch en wegwerp zo overbodig, dit moet iedereen weten, vond ze.
De visie van het Luierhuis:
• Wasbaar de norm, wegwerp voor nood.
• Iedereen kan wasbaar luieren.
• Elke (aanstaande) ouder zou moeten weten dat wasbaar een realistische optie is.
• Met goede begeleiding aan het begin mislukt wasbaar luieren nooit.
• Al gebruik je maar één wasbare luier per dag, scheelt dat de afvalberg 365 luiers per jaar.
• Wasbaar moet van het stoffig imago af.
• Als wasbaar meer in het straatbeeld verschijnt wordt het steeds normaler.
Naast de Instagram pagina is er nu ook deze website. Waar op meer gestructureerde manier informatie over wasbare luiers gevonden kan worden. Je kan er ook de lopende campagne’s vinden of allerlei hulpmiddelen downloaden of bekijken.